środa, 13 stycznia 2016

Proste, szybkie i smaczne danie








Dziś przychodzę do Was z wpisem kulinarnym. Jak już Wam wcześniej pisałam, staram się zdrowo i treściwie odżywiać. Zakupiłam ostatnio świetną książkę Beaty Pawlikowskiej " Moje zdrowe przepisy" i bardzo jestem z niej zadowolona. Książka zawiera przepisy na zdrowe, łatwe i szybkie potrawy.Jak sama autorka pisze" Każde danie gotuje się samo. Ja tylko wkładam do garnka składniki w odpowiedniej kolejności i wracam pół godziny później, kiedy jedzenie jest gotowe". Tak dokładnie jest jak pani Beata pisze. Ja bardzo często korzystam z jej przepisów i dziś Wam przedstawię jedno z moich ulubionych dań.
Szpinak z warzywami 
 - 0,5 liści szpinaku
-  2 marchewki 
-  pół selera
 - pół pora
 - ćwierć niewielkiego kalafiora
 - pół pomidora
 - 1 ząbek czosnku
 - 4 kulki ziela angielskiego
 - 5 ziaren pieprzu
 - 3 liście laurowe
 - ćwierć łyżeczki kurkumy

 W dość dużym garnku zagotuj niecałą szklankę wody. Umyj liście szpinaku i pokrój na małe kawałki i dodaj do garnka. Następnie dodaj pokrojoną w plastry marchewki oraz seler starty na tarce na dużych oczkach. Wszystko wymieszaj i gotuj przez co najmniej minutę. Dodaj liść laurowy, ziele angielskie, pieprz i czosnek pokrojony w plasterki. Wymieszaj i gotuj przez co najmniej minutę. Dodaj kilka ziaren grubej soli. Wymieszaj i gotuj przez co najmniej minutę. Dodaj pokrojonego pomidora i gotuj przez następna minutę. Dodaj kurkumę i jak jest taka konieczność dodaj trochę gorącej wody. Wymieszaj wszystko i gotuj przez co najmniej minutę. Dodaj teraz kalafiora pokrojonego na male kawałki. Wymieszaj i gotuj, aż warzywa będą miękkie, a woda odparuje.( ok 20 minut) Danie jest naprawdę smaczne i proste w wykonaniu. Polecam i życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz