środa, 13 stycznia 2016

Opuchnięte stopy.





Pamiętam jak byłam z pierwszym dzieckiem w ciąży i miałam duży problem z opuchniętymi nogami. Wiem, że opuchlizna nóg w ciąży to normalny objaw zatrzymywania wody w organizmie, ale był to duży dyskomfort dla mnie. W moim przypadku nadmiar wody gromadził się w tkankach stóp, a wiem, że u niektórych kobiet narzeka na opuchliznę całych nóg, a także twarzy i dłoni.Nasz rosnący brzuch dodatkowo uciska żyły, które transportującą krew z nóg z powrotem do serca. Spowalnia to przepływ krwi z kończyn. Opuchnięcie nóg w ciąży pojawiło się u mnie na początku  trzeciego trymestru, kiedy brzuszek był już był dość duży..
Opuchlizna i ból stóp występował przeważnie wieczorami, a najbardziej opuchnięte stopu dokuczały mi  w lecie.  Całe szczęście po porodzie opuchlizna i ból całkowicie ustąpił. Jak sobie radzicie z tym uporczywym bólem i opuchlizną?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz